28 Ekim 2013 Pazartesi

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN..

Merhaba sevgili dostlar..
28 Ekim 1923 tarihinde Mustafa Kemal arkadaşlarına meclis kürsüsünden seslendi:
- Efendiler yarın CUMHURİYETİ ilan ediyoruz..
Evet ilan edilişinin üzerinden 90 yıl geçmiş bir CUMHURİYETİ yarın kutlamaya hazırlanıyoruz..
Benim çocukluk ve öğrencilik yıllarımda çok coşkulu ve eğlenceli geçerdi..Yarın da öyle olmasını diliyorum..
Eşim Edirne İmam Hatip Lisesi'nde öğretmenlik yaparken milli bayramlarda okulun bando takımı tören alanına yol boyunca oyun havası çalarak gider
di. Halk büyük bir coşkuyla alkışlardı gençleri..
Evvelden sokaklarda tören hazırlıkları yapan okulların bando takımlarının davul ve trompet seslerini duyardık.
Evliliğimin ilk 10 yılı farklı şehirlerde geçti. O zamanlar prova yapan öğrencileri izlerken hep ağlardım..Gurbetçilikten mi yoksa milli bayramların manevi duyusu mu bilmiyorum..Hem gurur hem mutluluk..
 Çok özlediğimi fark ettim bu güzellikleri..

Atalarımız bizlere bu kutsal toprakları zorluklar içinde kazanarak emanet etti.. Bizler de yarınlarımıza nasıl sahip çıkmalarını anlatarak onlara devretmek zorundayız..
Bu vatan kendini Türk ve Müslüman olmakla gurur duyan insanların vatanıdır..
MUTLULUK, BARIŞ VE KARDEŞLİK İÇİNDE NİCE 90'LIK CUMHURİYET BAYRAMLARINA..
Mutlu günler dostlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder